20 november, 2011

Museum M - Dirk Braeckman

Op vrijdag 18 november bezochten we het museum M in Leuven. We zagen er onder andere foto's van Dirk Braeckman. Hij behoort tot de top van kunstfotografen en is internationaal bekend. De fotograaf beschrijft zijn foto's enerzijds als verhullend en anderzijds als onthullend. Het is zijn bedoeling dat je niet ziet wat er werkelijk gefotografeerd is. Daarom zijn sommige foto's overbelicht, onderbelicht of zelfs wazig.

Ik vind Braeckmans foto's bizar. Sommige foto's begrijp ik totaal niet, andere dan weer wel. Zo vind ik dat enkele afbeeldingen een betekenis hebben, bij enkele weet je dan weer helemaal niet wat er precies aan de hand is. Deze twee foto's spraken mij het meest aan omdat ik er mij een verhaal kan bij voorstellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten